Medior Business Analist

Region Mechelen

Medior Business Analist
Mechelen
 

Omschrijving
Medior Business Analist met kennis van en ervaring in Klantendienst Processen en BPMN

In het kader van vernieuwing en reorganisatie wenst onze klant haar eCare team te versterken met een Business Analist, met kennis van en minimum 3 jaar ervaring in Klantendienst Processen en BPMN.

De Business Analist is verantwoordelijk voor het capteren van de gebruikersbehoeften en voor het analyseren, verbeteren en documenteren van de klantendienst processen. De processen vormen een deel van het geheel aan CRM-oplossingen (applicaties, technologieën, gegevens en informatie) met gedeelde infrastructuur- en applicatiediensten. Door de juiste stakeholders te challengen en kritisch naar processen en applicaties te kijken, stuurt de Business Analist, samen met andere eCare teamleden, oplossingen aan richting duurzame klantwaarde. 

Als Business Analist zorg je voor de nodige leiderschaps-, analyse- en uitvoeringstaken die verband houden met het mappen van processen, applicaties, gegevens en informatie in de bestaande situatie (AS IS) en in de toekomstige situatie (TO BE). Samen met het eCare team richt je het applicatielandschap van de klantendienst in en implementeer je de correcte parameters.

Tenslotte vind je het belangrijk om, tijdens de uitvoering van jouw opdracht, steeds te waken over de missie van onze klant:

Technische context

• Kennis van MS Dynamics CRM is een plus
• Kennis van andere customer care tools is een plus
• Kennis van Selligent is een plus

Business context

 

VAARDIGHEDEN

Kan aantonenen dat BA pragmatisch en oplossingsgericht denkt en werkt

BA kan aantaonen dat zij/hij optimaal functioneert in een complexe omgeving met veel verschillende stakeholders

BA kan aantonen dat zij/hij zich thuis voelt in een Agile team, waar verantwoordelijkheden aan de hand van de situatie kunnen veranderen

BA kan aantonen dat zij/hij zich kan focussen op gedetailleerde (business en technische) vereisten terwijl zij/hij “the bigger picture” niet uit het oog verliest

BA is flexibel op vlak van reizen door Vlaanderen (Oostende, Mechelen, Hasselt). Deze locaties van onze klant zijn vlot met de trein bereikbaar.

 

VAARDIGHEID

TYPE ANTWOORD

De Business Analist kan aantonen dat zij/hij ervaring heeft met en kennis heeft van klantendienst processen

De Business Analist kan aantonen dat zij/hij ervaring heeft met en kennis van BPMN

De Business Analist heeft aantoonbare ervaring met werken voor overheidsorganisaties of grote organisaties.

De Business Analist heeft de perfecte mondelinge en schriftelijke kennis van het Nederlands

ALGEMENE VAARDIGHEDEN

Hogere opleiding (Master of Bachelor) met technische/engineering of bedrijfseconomische achtergrond, of gelijkwaardig door ervaring

Communicatievaardigheden en ervaring met teamwork en projectgericht werken.

Kennis van bedrijfsprocessen in het algemeen en van deze van de Vlaamse overheid in het bijzonder (na inwerkperiode)

Minimaal 5 jaar ervaring in algemene bedrijfsvoering met toepassing op ICT gebied.

Ervaringsniveaus en jaar ervaring

Sterk Communicatie- en analysegericht.

Sterk abstractievermogen

Kunnen denken en werken vanuit de business op strategisch niveau

Door een gedegen analyse en financiële onderbouwing, de technologische oplossingen kunnen bepalen voor de business-uitdagingen waarmee de klant wordt geconfronteerd.

Taalvereiste: Nederlandstalig

Kennis MS Office Pakketten

Kennis van de verschillende Project Management facetten (kosten, timing, coördinatie, planning, schattingen)

Grondige kennis van Business Engineering: kunnen voorstellen van business oplossingen die een goed samenspel zijn tussen Business en Technology kennis

Klanten kunnen adviseren en begeleiden bij strategie-, organisatie- en IT-vraagstukken

Visie op de (technologische) ontwikkelingen binnen hun vakgebied kunnen geven aan Klanten, goed kunnen omgaan met een vastgesteld business target